túl a normák zaján
GROPIUS SZÍNHÁZI MŰHELY: A MADARAK TANÁCSKOZÁSA – PRIMA MATERIA – 1. TANULMÁNYI ELŐADÁS
  • 2011.04.10. 20:00

Az előadás a Simurgh projekt keretében valósul meg. Az elsődleges anyag analízise az alkímia hét stációja előtt.

Tömegmassza. Archaikus és nyers vegyület, rendszer és káosz egyben. Látszólagos rend, de mélyében elvetemülten sekélyes mozgatottság, gondolkozás nélküliség, automataság, kényelmesség. Együtt hangzások és mozgások, fura kánonok hangban, képben, mozdulatban – elégedett korlátoltság a szabadság hitében.

Valóságfeltáró munkát végzünk, és arra törekszünk, hogy a játék minden történése úgy valósuljon meg a színpadon, mint egy valóságosan is megtörténő esemény. Mozgásszínházi előadást hozunk létre egy misztikus, archaikus történet kapcsán, de a színpadi cselekvéseket önmagunk által, mai és saját életérzésünk és ösztöneink révén bontakoztatjuk ki. Sohasem formákat rögzítünk, de sokkal inkább az indítékokat, a szándékokat és hangulatokat. Nem a gesztust, hanem azt, ami kiváltja a mozdulatot. S ennek következménye, hogy a játék próbáról próbára, elôadásról elôadásra mindig újjászületik.

Az előadások Ferid ed dín Attar A MADARAK TANÁCSKOZÁSA című műve alapján készülnek. A próbafolyamat közben alakul ki és improvizációkból áll össze a zenei folyam és a tánc eposz.
„A rendező ebben a társulatban nem a hagyományos rendezői attitűd szabályai szerint dolgozik. Nincs úgynevezett rendezői koncepció. Ehelyett valóságfeltáró munkát végzünk, és arra törekszünk, hogy a játék minden történése úgy valósuljon meg a színpadon, mint egy valóságosan is megtörténő esemény.

Mozgásszínházi előadást hozunk létre egy misztikus, archaikus történet kapcsán, de a színpadi cselekvéseket önmagunk által, mai és saját életérzésünk és ösztöneink révén bontakozatjuk ki. Számos táncstílust és módszert igyekszünk ötvözni magas technikai szinten, de oly módon, hogy a legkevésbé sem a technikára figyelünk. Előadásunk gesztusnyelvét egyaránt meghatározza a stilizálás nélküli köznapi mozdulat és az attraktív, fergeteges tánc. Sohasem formákat rögzítünk, de sokkal inkább az indítékokat, a szándékokat és hangulatokat. Nem a gesztust, hanem azt, ami kiváltja a mozdulatot. S ennek következménye, hogy a játék próbáról próbára, előadásról előadásra mindig újjászületik.

A táncrendező a GROPIUS Színházi Műhely munkamódszere szerint korántsem koreográfusként tevékenykedik, hanem úgy viselkedik, mint a spontán kibontakozó közös és egyéni stratégiák összefogója és irányítója a művészi igénnyel fogalmazott gesztus és a nyers valóság kockázatos terepén.”
Katona Imre

Rendező:
Katona Imre

Szereplők:
Bakó Gábor
Fenyvesi Bálint
Fodor Eszter
Győrffy Katalin
Hegedűs Jenő
Malova Vivien
Paál Zsuzsanna
Reiner Gabriella
Siffel Zita
Szabados Zsuzsanna

Élő zene csellón:
Michael Babinchak

Fény:
Bódi Attila

Grafika:
Parádi Kriszta

Produkciós vezető:
Csák Erika (06 30 210-6463)

www.filmtrans.hu/szinhaz

Előadásfotók:
Kővágó Nagy Imre (KNI)