- 2021.05.20. 19:00 - 23:55
Az ONLINE JUBILEUMI VETÍTÉSSOROZAT keretében…
2008. január 18-án rögzített felvétel a Bakelit MAC-ban
Alkotók, koncepció: Buday Eniko, Ishii Junya, Sőrés Zsolt, Turcsány Villő
Szereposztás: Hamm: Buday Enikő, Clov: Váradi Gábor, Nagg: Ishii Junya, Nell: Kaszonyi Kinga
Koreográfia: Buday Eniko
Látvány: Turcsány Villő
Videó, vetített kép: Juhász András
Hang, szöveg-dekonstrukció: Nagy András
Hang koncepció: Turcsány Villő és Sőrés Zsolt
Fény: Szandtner Dániel
trailer: https://www.youtube.com/watch?v=XvjtVYIi3r8
Valahol, a világ végén -de mi a világ, és hol a vége- két ember játssza végtelenített játszmáját egy szűk szobába zárva. Valójában négyen vannak. Vagy csak egyvalaki népesíti be a szobát hangokkal? Hiszen mi az, hogy valóságos? És létezni nem azt jelenti, hogy az én soha nem fog megszabadulni önmaga észlelésétől, végső soron a gondolkozástól -miközben nem jut ezzel messzire? A JátszMa című drab kiinduló előadása, a Shu Műhely Me To Play című darabja a redukálás stratégiáját használja, amikor Beckett írói instrukcióit követve építi fel a színpadi cselekvést, és mondattöredékekre vágja vissza az eredeti drámát, hogy az önmaga számára kijelölt maximális minimum végpontjáig jutva a szolipszizmus természetét vizsgálja. Már csak az a kérdés, tudunk-e nevetni a becketti színház filozofikus faviccein. – Varga Anikó, dramaturg
Az előadás Samuel Beckett: A játszma vége (Endgame), Hogy megint csak bevégezni (For to End Yet Again), valamint Társaság (Company) című művei alapján készül. Alkotók, koncepció: Buday Eniko, Ishii Junya, Sőrés Zsolt, Turcsány Villő A ”Me to play” játék négy, különböző testi fogyatékkal élő karakter közös életének ábrázolása. A darab fegyelmezettségre szólít fel, melynek elhanyagolása a dráma teljes megsemmisítését jelentené.
– A leülni képtelen, mindig készenlétben lévő Clove mozgásának útvonala, belső motiváltsága a becketti instrukciók szerint.
– Hamm
– a felállni képtelen, vak ember a darab legkorlátozottabb szereplője. Ezt kívánja erősíteni az előadásban használt maszk és a magnetofon.
– A lábak nélkül egy-egy szemetesben vegetáló Nell és Nagg intim szférájába betekintünk, Voyeur- effektus érvényesül. Megfigyeljük azt a gesztusrendszert, amit csonka lábaival életüknek vége felé kizárólag a sajátjának éreznek.
Főbb vizuális elemek:
HAMM maszkja egy szoborsorozat elemei közül van kiemelve. Nagg és Nell figurájának színpadi pozíciója az akcióművészetban is megjelenő mezőgazdasági fólia-zsák jelenlétét idézi. A lakószobaként megjelenített színpadtér hátsó falán magasan vetítve két aránylag kicsi, a darab során ablakként funkcionáló vetített mozgókép Jean Painlevé filmjeinek valamint Anthony Balch-William S. Burroughs Cut-Up Films című munkáinak felhasználásával készül. Város és víz, valamint a darab szerint egy ismeretlen gyerek jelzés szerű jelenlétét érzékeljük.
Az előadás akusztikus világa: Hamm magnókazettára rögzített hangja: kézi magnetofonból, kierősítés nélkül Clove és Nell hangja élőben, kierősítve Morton Feldman Voice and Instruments II., Instruments I. és Voice, Violin and Piano című művei hallhatóak: szobai körülmények hangtechnikai előállítása Szöveg-dekonstrukció hangrendszerből
Köszönet: Lódi Csaba, Tamara Barnoff
Me to play projekthez kapcsolódó előadások:
Neighbourhood 2007 december 20. Tűzix
Me to play 2008. január 18. Bakelit M.A.C.
Montázs I. 2008. május 9. Bakelit M.A.C
Montázs II 2008. május 10. Tűzraktér Tűzix
Montázs III 2008. május 19-20. Sirály
JátszMa 2008. október 15-16. Sirály
A SHU Műhely 2007-2009 között működő, Budapesten alapított független interdiszciplináris művészeti csoport. A SHU működése alatt egy organikusan szerveződő nemzetközi művészeti platformmá vált, amit a látásmód-sharing és a közösségi alkotási folyamat nyitottsága működtetett.
Alkotásaik nem befejezett művek, hanem folyamatok katalizátorai. A két évig tartó termékeny és agilis műhelymunka előadásai soha nem ismétlődtek, hanem folytonosságként egymás kölcsönhatásait élték meg. Kölcsönhatás a különböző művészeti ágak között – kölcsönhatások az egyes művészek között – kölcsönhatás a SHU egyes alkotásai között. A sokszor radikális helyszínválasztású előadások sorozata folyamán egyre több követője lett a SHU Műhelynek.
Mottó 2007-8: „A SHU műhely kutatja és keresi a szavak nélküli önkifejezés új, eddig felderítetlen területeit. A csoport állandóságát a változatosság és a kísérletiség jelenti. Az újra mindig nyitott, sőt azt követelő alkotások sora, melyek minden esetben hely- és helyzet specifikus”.
SHU alapítói: Turcsány Villő, Buday Enikő, Lódi Csaba
SHU résztvevő alkotói : Ana Isabel Vieira Monteiro, Buday Enikő, Claudia Raths, Cserhalmi Sára, Horváth K. Higany, Ishii Junya, Juhász András, Kaszonyi Kinga, Lódi Csaba, Masuda Keisuke, Muraközy Zsuzsa, Muramasto Mariko, Nagy András (HSC), Nissa Nishikawa, Noel Villers, Péter Boldizsár, Solomon Zoltán, Sőrés Zsolt, Szandtner Dániel, Tabbouch Linda, Takita Risa, TH. Gergő, Turcsány Villő, Varga Anikó, Váradi Gábor, Vostenák György
A SHU támogatói: Mozgóház Alapítvány-Flórián Műhely, Tűzraktér Csoport, Japán Alapítvány Budapest, L1 Egyesület, Bakelit Multi Art Center, Sirály, Artus Kortárs Művészeti Stúdió, NKA Képzőművészeti Kollégium
A további vetítésekről ITT talál információt.
A jegy.hu ügyfélszolgálatát itt éri el // contact: online@interticket.hu
Jegyvásárlással, szolgáltatással kapcsolatos tudnivalók, gyakran ismételt kérdések: https://help.interticket.com/hu/article/online-streaming-jegyek-gyakran-ismetelt-kerdesek-1qdlp5y/