túl a normák zaján
PAOLO ANTONIO SIMIONI, SPECIÁLIS WORKSHOPJA (AZ AMERIKAI ACTORS STUDIO MUNKAMÓDSZERE ALAPJÁN)
  • 2012.04.14. 10:30

Interjú egy korábbi workshop kapcsán a Fidelio-n.: http://fidelio.hu/szinhaz/interju/ha_megertetted_a_munkad_befejezted_a_palyad

Másik Interjú – WEBSE:
http://www.webse.tv/index.php?o=44544

HIVATALOS ESEMÉNY OLDALA A FACEBOOKON:
http://www.facebook.com/events/265646013511636/

Az első költségtérítéses budapesti szeminárium során a felkészítő kiválaszt 6 színészt, akik ingyenesen
vehetnek majd részt a második római szemináriumon. Helyszíne a híres Falconieri Palotában található
Római Magyar Akadémia, amely a 6 kiválogatott színésznek ingyenes szállást biztosít.
A római szemináriumon 6 előzőleg kiválogatott magyar és 6 előzőleg kiválogatott olasz színész vesz
részt.
A munkafolyamat egy kétnyelvű performance-al zárul, melynek bemutatására a kurzust befogadó
központban kerül sor.

Giuseppe Verdi szuletésének 200-ik évforduloja alkalmàbol

2013-ra vàrva, amikor a nagy olasz zeneszerző születésének 200-ik évfordulóját ünnepeljük, kurzusunk
lehetőségként felajànlja, hogy megemlékezik róla. Ennek függvényében a résztvevők azokból a
dràmai szovegekből vàlaszthatnak maguknak szereplőt, melyek a nagyhírű olasz zeneszerző operait
ihlették. A színészek természetesen szabadon vàlaszthatjàk ki szereplőjüket. A budapesti szeminàrium
a szereplők felépítésvel foglalkozik, a római kurzuson pedig monológok vagy jelenetek kerülnek majd
kidolgozàsra. A római kurzus végén lesz egy nyílt próba közönség előtt a lírai műfaj tipikus ària-
estjeire jellemző stílusban.

Az ajànlott művek a következők:
Schiller: Az orléans-i szuz, Ármány és szerelem (pl. Jeanne d’Arc és Luisa Miller)
Shakespeare: Macbeth, A windsori víg nők (Falstaff), Othello
Victor Hugo: A király mulat (Rigoletto)
Alexandre Dumas. A kaméliàs hölgy
Zacharias Werner: Attila
Antonio Garcia Gutierrez: A trubadúr

A színész az imént felsorolt művek bàrmelyik szereplőjét vàlaszhatja, nem szükséges a főszereplő vàlasztàsa.

A Verdi-javaslat nem kötelező a résztvevők szàmàra, minden résztvevő sajàt tetszése szerint hozhat
magàval szereplőt dràmàkból, regényekből vagy forgató/szövegkönyvekből. Ebben az esetben a
résztvevő nem vehet részt ingyenesen a római kurzuson.

A felkészítő

„ A felkészítői munka a legfőbb és az általam leginkább szeretett szakmai tevékenységem.
Tizenöt éves koromtól kezdve Susan Batson( Actors Studio) tanítása alapján képeztem magam.
Serdülő kori éveimtől kezdve mesterem nyomát akartam követni felkészítve magamat acting coach-i
pályafutásomra.
Tehát több mint húsz éve foglalkozom a Sztaniszlavszkij módszerrel.
2002-től máig, számos olasz városban és három európai fővárosban mutattam be a munkarendszerem,
privát workshopok vagy akadémiai kurzusok keretén belül. Ezalatt az idő alatt több száz színésszel
foglalkoztam, akiknek életkora, képzettsége és szakmai pályafutása különböző.”

A folyamat:

1) AZ INTIMITÁSTÓL A KÖZÉLETI EMBERIG: EGY SZEREPLŐ FELÉPĺTÉSÉNEK
MŰVÉSZETE
2) A SZEREPLŐ PSZICHOLÓGIAI CIKLUSAI A JELENETEKBEN ÉS A
PARTNERHEZ VALÓ VISZONY