túl a normák zaján
ZÉRÓ BALETT: A BOLDOG METRONÓMOK
  • 2010.09.27. 00:00

Öt lány rezdülései egymástól független, de mégis kapcsolatban lévő jelenetekben. A metronóm használata visszatérő elem, a szereplők egymásnak adják, és mindegyikük egy rá jellemző ritmusképletet játszik rajta. A koreográfia olyan, mint egy óramű, mindig aktív jelenlét van benne – az alkatrészek, kerekek állandóan forognak, nem állnak meg soha, még akkor sem, amikor a szereplők mozdulatlanok. Találkozások egy zárt térben, egy zárt világban.

A szereplőknek a kezdeti egységből – szólókra, duókra, triókra – való kibontakozása és az oda való ismételt visszatérése (a közös és a magánszférák váltakoztatása, és életszerű lüktetése) adja a darab alapszerkezetét és teszi izgalmassá az előadás egészét. Mindegyik magánszféra más – más minőség, más technika ötvözete –, a szereplők egyéniségének, temperamentumának megfelelően.

A Zéró Balett a Függetlenek Éjszakáján sokszínű, játékos alkotással szeretné köszönteni a tisztelt közönséget!

A társulatról:

A ZÉRÓ koncepcióját a történelmi feljegyzések tanúsága szerint India adta a világnak. A hindu bölcsek számára a ZÉRÓ nem egyszerűen egy számot jelentett, hanem mindennek a kezdetét, kiindulását, a mag-ot, amelyből minden származik. Ennek megfelelően eredeti jele sem a mai kör, vagy ovális volt, hanem egyszerűen egy pont: •

A társulat nevében a ZÉRÓ kifejezés a misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi, hiszen a ZÉRÓ a transzformáció helye: a számegyenesen ebben a pontban alakulnak át a negatív számok pozitívakká, az éj ekkor fordul át nappallá, a virtuális itt válik valóságossá. A ZÉRÓ ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is, hiszen ebben a folyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés között.
A ZÉRÓ Balett előadásaiban egy csepp kelet és nyugat is találkozik. A „balett” szó a nyugati hagyományok tiszteletére utal nevünkben, még ha nem is jelenti e tradíciók egyszerű átvételét vagy követését, inkább azok alkotó továbbgondolását…

Koncepció/Koreográfia: Berger Gyula és a társulat tagjai

Zene: Borut Krzisnik (SLO)

Kosztüm: Sebő Rózsa

Előadók: Gergelyi Júlia, Horváth Anna, Kelemen Judit, Pintér Hajnalka, Szabó Zoltán, Tóth Karolina