túl a normák zaján
TIME, SPACE & SOUND
  • 2007.03.25. 20:00

Ma – azt gondoljuk – mindinkabb szukseges annak megertese, hogy mit tudunk, es amit tudunk, az mikepp van alavetve a gondolkodas es cselekves konvencioinak.

Sakura Shimada a japan tudat intenzitasat es koncentraltsagat viszi bele a tancaba. A tea-szertartas precizitasaval hasznalja a teret. Tancaban, mint mikroszkop alatt felnagyitva – a mindennapi eletbol kiragadott mozdulatok koszonnek vissza. Minden minoseg mogott a tudat folyamatos valasztasai, dontesei, es ujra-dontesei allak. A felszin folyamatossaga es nyugalma csak illuzio, mogotte megjelenika kepzeloero es az erzelmi expresszivitas vadsaga.

DA es DL 2000-ben talalkoztak egy Yaroszlavl-I tancfeszivalon. Azota folyamatos munka-kapcsolatban allnak, s jatszottak a KontaktBudapesten, Becsben, Pozsonyban, Brusszelben, New Yorkban, es a Steve Paxton farmon.

DA terbeli gesztuskent latja a hangot, DL hallja a mozdulatait, es ritmusat, hangszinet modulalja. A fizikai erzesek nem kulonulnak el, ok ketten a megertes organikus szintezisere torekednek. A hang nem kulonul el a mozgastol, es a mozgas sem a hangtol.

Daniel nem kuld semmifele elore eltervezett uzenetet. Mozgasa a – mara elfeledett – velunkszuletett termeszetes intelligenciat kozvetiti felenk. Ezen eloadasban az ido es a ter minosege arra invital minket, hogy felfedezzuk sajat erzekelesunk es megertesunk korlatait s ezen felfedezes a tenyleges szituaciok osszetettsegre es melysegere mutasson ra.

movement artist:
Sakura Shimada (Japán)
Daniel Lepkoff (USA)

conceived by:
Daniel Lepkoff

performing artists:
Dora Attila
Sakura Shimada
Koroknai Zsolt